Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/libs/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 365 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/libs/inputfilter/class.inputfilter_php4.php on line 254 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/libs/inputfilter/class.inputfilter_php4.php on line 256 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/libs/inputfilter/class.inputfilter_php4.php on line 254 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/libs/inputfilter/class.inputfilter_php4.php on line 256 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /customers/f/d/8/guldlank.se/httpd.www/init.php on line 220 6 anledningar till att synas på sökmotorerna
Länkkatalog - GuldLänk.se  - Article Details

 

STATISTIK
  • Ej granskade Länkar: 8208
  • Kategorier: 12
  • Underkategorier: 55

6 anledningar till att synas på sökmotorerna

Date Added: June 03, 2008 11:04:34 AM
Author: BraMarknadsföring
Category: Reklam & Marknadsföring: SEO
Sökmarknadsföring växer markant som media. Nedan finns 6 olika anledningar till varför företag lägger mer och mer av sina budgetar på sökmarknadsföring.
 
  • Sverige är ett av världens Internettätaste länder med ca 30 miljoner sökningar per vecka.
  • Drygt 55 % av Internetanvändarna anser att företag som ligger i toppen av träfflistan är starka varumärken.
  • 43-47 % av konsumenterna förväntar sig att välkända varumärken ska ligga i toppen av träfflistan hos sökmotorerna.
  • 91,7% av Internetanvändarna använder sökmotorer för att hitta information.
  • En genomsnittlig dag är var fjärde svensk ute på nätet mellan klockan 19-22.
  • Forrester gjorde en undersökning av vilket media som var billigast att marknadsföra sig genom. Medierna som jämförde var
    • Sökmotortrafik
    • Gula sidorna
    • E-postmarknadsföring
    • Direktreklam
             Det visade sig att:
        Gula sidorna, var ungefär dubbelt så dyrt som sökmotortrafik.
        E-postmarknadsföring, var ungefär 5 ggr så dyrt som sökmotortrafik.
        Direktreklam, var ungefär 8 ggr så dyrt som sökmotortrafik.
*Kostnaden som jämfördes var hu mycket de olika medierna kostade att få in en ny kunde.
 
Läs mer på: http://www.BraMarknadsforing.se
 
 
Comments

No Comments Yet.


Visual Confirmation Security Code

*Enter the code shown:  

Relaterade länkar
Nyheter/Artiklar
Nytt affiliate system! www.Syno.se
Jag är glad över att kunna meddela att vi har lanserat ett nytt svenskt affiliate system.
Holland störst i Europa på nätreklam
Förra året växta Internetmarknadsföringen med 40 % i Europa. Denna ”onlinereklam” som det även kallas har haft en oerhörd tillväxt under de senaste åren men...
6 anledningar till att synas på sökmotorerna
Sökmarknadsföring växer markant som media. Nedan finns 6 olika anledningar till varför företag lägger mer och mer av sina budgetar på sökmarknadsföring.